~ DIY. Hangende flesjes

Vandaag wil ik graag deze DIY met jullie delen die ik gemaakt heb voor mijn vakantie.



Ik zag een soort gelijke DIY op een foto en dat vond ik wel heel erg leuk!
Je kunt de vaasjes met van alles vullen, waardoor het ook geen eentonige DIY is. Je kunt de flesjes ook aanpassen aan elk seizoen of feestdag. Je kunt deze DIY ook met verschillende vormen glaasjes doen of met blikken. Aan jou de keus.

Zelf heb ik heel stug touw gebruikt en dat is absoluut niet ideaal. Hierdoor was het voor mij lastiger om het touw mooi om de flesjes te krijgen en ook om een knoop te bevestigen. Het touw gaat namelijk de kant uit waar het zelf heen wilt. Daarom raadt ik je aan om touw te gebruiken dat soepel in gebruik is en die ook makkelijk te knopen is. Wil je toch stug touw gebruiken omdat het er toch wel mooi uitziet, gebruik dan een lijmpistool om de knopen vast te lijmen. De kans bestaat dat de knopen er in verloop van tijd langzaam uit gaan. 



Wat heb je nodig?
¨Touw. (Zorg dat het touw niet te stug/dik en moeilijk in gebruik is)
¨Glazen vaasjes/potjes. (Ik heb er 5 gebruikt)
¨Schaar.
¨Lijmpistool
¨Decoratie voor in de flesjes. 
¨Eventueel een ringetje om deze DIY op te kunnen hangen als een lus niet werkt.
Stap 1. Haal een stuk touw van een klos of bolletje. Draai dan het touw 3 keer om de hals van het flesje. Zelf heb ik met mijn linkerhand het flesje vast gehouden en een deel van het touw tegen de hals gedrukt, zodat ik het overgebleven stuk touw met mijn rechterhand makkelijk 3 keer om de fles kon draaien. Daarna maak je een knoop met de uiteindes van het touw die je om het flesje gedraaid hebt. Knip daarna je touw van de klos of het bolletje, maar zorg ervoor dat je het touw ruim afknipt, zodat je aan het einde genoeg touw over hebt voor het lusje en zodat de flesjes niet te dicht bij het lusje hangen.

TIP! Zorg er voor dat je niet het uiteinde van het touw met je vingers tegen de hals drukt, maar dat je ergens op 3/4 van het touw gaat zitten, zodat je genoeg touw hebt om 3 keer om de hals van het flesje te gaan én dat je nog een knoop kunt maken. (Zie foto)




TIP: Gebruik je wel stug touw? Vergeet dan niet de knoop vast te lijmen met een lijmpistool.

Stap 2. Pak het volgende flesje en doe hetzelfde als met het eerste flesje. Knip alleen nog geen touw af van de klos of bol waar het touw vanaf komt. Haal wel alvast voldoende touw van de klos/het bolletje. Wanneer je het touw weer 3 keer om het flesje gedraaid en vastgeknoopt hebt, dan zet je het nieuwe flesje neer en het eerste flesje wat je gemaakt hebt zet je erbovenop. Vervolgens pak je van beide flesjes het touw en dat hou je recht omhoog. Knip het touw van het nieuwe flesje door op dezelfde hoogte als waar het touw van het flesje die je daarvoor afgeknipt hebt eindigt. Hierdoor zorg je dat het tuitje ongeveer ter hoogte van de onderkant van het eerste flesje komt te hangen.

(Op de foto ben ik al bij het 4e flesje, vandaar dat je het uiteinde van het touw van het derde flesje niet ziet, het touw is nu al best wel lang. Maar het derde flesje heb ik al afgeknipt met behulp van het tweede flesje.)

Let op! Vergeet niet altijd het nieuwe flesje waar je touw aan vast maakt onderaan te zetten en het flesje die je daarvoor hebt gedaan erbovenop te zetten. Dus niet elke keer het eerste flesje gebruiken! Pas ook op dat de flesjes niet van elkaar vallen.
Herhaal deze stappen bij elk flesje zodat je om elk flesje een touw hebt bevestigt die allemaal van lengte verschillen.
Stap 3.  Pak alle touwtjes van de flesjes bij elkaar en kijk of de flesjes allemaal mooi hangen. Als je de lengte van de touwtjes moet aanpassen doe dit dan, want dat gaat moeilijk als je er al een lus in hebt geknoopt. Maak er  daarna een lus in zodat je de flesjes aan dat lusje kan ophangen. (Mocht dit niet willen kun je het touw ook altijd om een ringetje knopen, zodat je het ringetje ophangt.) 

Zie hieronder mijn lusje, vanwege het stugge touw is het niet gelukt om een mooie lus te kunnen maken. Ook had ik het touw van het eerste flesje langer moeten maken.

Stap 4. Tijd om je flesjes te decoreren. Ik heb voor nu de keuze gemaakt om er nep bloemetjes in te steken, omdat het er fleurig uitziet. Maar je kunt natuurlijk van alles met de flesjes doen. Je kunt het bijvoorbeeld decoreren met verschillende kleuren decoratiezand, bolletjes met kleurpoeder etc.

Wat vind je van deze hangende DIY?

.

Reacties

Populaire posts