~ DIY. Dream, Believe & Achieve.


Hee allemaal! Ik hoop dat jullie een goede week en weekeinde hebben gehad.
Vandaag wil ik bovenstaande Do It Yourself met jullie delen.
Het is een relatief makkelijke DIY. Dus als je alle benodigdheden hebt, kan je aan de slag!

Ik vond de combinatie van tak, touw en stenen mooi, omdat het een combinatie is van natuurlijke objecten met touw. Voor mij komt het heel puur over. De tekst Dream, Believe & Achieve is ook heel puur, want vanuit jezelf kun je een droom hebben en het enige wat je moet doen is in jezelf geloven dat je het kunt. Uiteindelijk kom je misschien niet helemaal uit bij je droom, maar je komt vaak wel ergens terecht waar je naar mijn idee voor 'bestemt' bent. Voor de één is die weg vrij snel afgelegd, terwijl een ander bijvoorbeeld eerst te maken krijgt met heel veel tegenslagen. Maar uiteindelijk kom je wel op je eindbestemming. Het belangrijkste is dus dat alles vanuit jezelf komt, die droom, het geloof, de motivatie en doorzettingsvermogen om je droom te bereiken en alles wat er nog meer bij komt kijken.


Wat heb je nodig?
¨Een rechte of kronkelige tak.
¨Touw.
¨ 3 verschillende vormen stenen (het liefst zo plat mogelijk aan de achterkant en qua structuur mooi glad).
¨Zwarte fineliner of marker (neem het liefst een dunne punt bv. 0,5 mm)
¨Lijmpijstool
¨Eventueel een potlood en een gum.

Stap 1. Kies 3 leuke woorden of symbolen die je op de stenen wilt schrijven, tekenen of schilderen. Kies er ook alvast voor in welke volgorde je de stenen wilt hebben. Probeer bewust te kiezen welke tekst of welk symbool je op welke steen wilt plaatsen. 
Let op! Gebruik het liefst stenen die niet te zwaar zijn en die ook relatief plat zijn. Hoe boller en zwaarder de stenen zijn, hoe groter de kans is dat de stenen niet blijven hangen aan het touw. 

Het is ook alvast handig om te kijken naar hoe je de stenen wilt plaatsen ten opzichte van de tak en de stenen zelf. Dit kun je doen door de tak neer te leggen met stukjes touw en de stenen. Ik heb geprobeerd op de stukken touw gecentreerd te plaatsen. 

Dus in het midden van de tak en ook weer in het midden van de linker en de rechterkant, zodat overal ongeveer evenveel ruimte tussen zit. 
Zie foto's:
Mijn tak is kronkelig wat het wel een stukje lastiger maakte om het allemaal precies gecentreerd te plaatsen, maar ik kon wel heel handig gebruik maken van die kronkelingen.

Stap 2. Schrijf de symbolen/teksten op de stenen en laat de stenen drogen. Ik heb dus gekozen voor de tekst Dream, Believe & Achieve. Teksten kun je op veel verschillende manieren schrijven, maar toch heb ik gekozen voor een relatief pure lettertype, omdat het beter past bij het geheel dan een heel sierlijke lettertype die niet tot zijn recht komt omdat de stenen een klein oppervlak hebben.

TIP: Ben je bang dat de tekst verkeerd gaat? Maak dan eerst een schetsje met een potlood. Je kunt de tekst/het symbool altijd weer uitgummen.
Let op! Gladde stenen zijn makkelijker om op te schrijven dan stenen met een onregelmatig oppervlak.

Stap 3. Knip 3 lange stukken touw af en lijm de stukken touw vast aan de achterkant van de stenen met je lijmpistool.
Zorg dat je het touw snel op je steen lijmt, want de lijm koelt snel af op een steen. Hierdoor droogt de lijm ook sneller. Daarna kun je het beste veel lijm op je steen en over het touw doen, zodat je zeker weet dat de steen en het touw goed aan elkaar vastzitten.
Door te weinig lijm te gebruiken, wordt ook de kans groter dat de steen uiteindelijk van het touw valt als je de tak ophangt (ik spreek uit ervaring, haha). En de lijm zit op de achterkant, dus je ziet er niks van!

Zelf heb ik een stukje touw onder de stenen uit laten komen zoals je kunt zien op de foto (Ik heb hieronder nog even een foto geplaatst). Dat vond ik wel mooi en speels staan.



Stap 4. Knoop de stukken touw met je steen aan je tak vast en probeer nog een heel stuk touw over te hebben nadat je de stukken touw geknoopt hebt. 

Ik heb elk stuk touw zes keer om de tak gedraaid, drie keer aan de linkerkant en drie keer aan de rechterkant. Hierdoor krijg je een opvulling van te tak zelf en heb je niet simpel tak waar op drie plekken touw omheen geknoopt is. Dat vond ik er best saai uit zien.
Hou het touw strak vast en lijm de stukken touw diagonaal naar beneden vast aan de achterkant van het strakgetrokken touw. Hierdoor komt er nog een stuk touw naar beneden hangen. Knip dit stuk touw af op een lengte dat je nog een speels stukje touw onder de tak hebt uitsteken (als je niet helemaal snapt wat ik bedoel, kijk dan even naar mijn Do It Yourself).

Dat waren de stappen. Wat vinden jullie van deze Do It Yourself?
Hebben jullie zelf een variant gemaakt? Stuur dan een foto naar mijn mailadres. Ik ben erg benieuw naar jullie creaties!

Reacties

Populaire berichten