~ Nails - Christmas gifts.

 Vandaag heb ik voor degenen die voor de kerst nog hun nagels willen lakken een hele makkelijke DIY voor de kerstdagen!


De nailart is geïnspireerd uit een cadeautje die je in de kerstboom kunt hangen. Zie de foto hieronder. Je kunt de DIY natuurlijk in elke gewenste kleur doen die jij leuk vindt. Ik wilde heel graag iets ingewikkelds doen, maar ik heb al een hele tijd mijn nagels niet meer kunnen lakken en tegenwoordig gebruiken de meest professionele nagelstylistes allemaal stickers, waardoor het er allemaal strak uitziet. Ik ben bang dat ik daar niet aan kan voldoen als ik het met mijn hand doe en dat houdt me een beetje tegen het te proberen. Daarnaast droogt nagellak zo traag, waardoor er altijd wel wat mis gaat. Ik ga dus eerst weer even flink oefenen en dan zien jullie vanzelf wel weer Nail arts verschijnen!


Wat heb je nodig?

¨Vijl. (het liefst een kartonnen vijl of glasvijl)
¨Bokkenpootje.
¨Nagelriem olie.
¨Handcrème.
¨Base coat. 
¨Nagellak remover.
¨Wattenschijfje.
¨2 kleuren nagellak, ik heb rode nagellak gebruikt met glitters en een gouden nagellak.
¨Nail art penselen of nail art striper in de kleur van het lint.

Stap 1. Verzorg je handen, nagels en nagelriemen goed. In een eerdere blog heb ik hier al tips voor gegeven.  ~ Klik hier.

Stap 2. Als jij je handen verzorgd hebt, pak dan een wattenschijfje met nagellak remover en reinig je nagels. Breng daarna een base coat aan op elke nagel. Zorg dat de base coat goed droog is voordat je begint met de eerste laag nagellak. 

 Tip: Door je nagels eerst schoon te maken met nagellak remover, blijft de nagellak langer zitten.

Stap 3. Lak al je nagels rood of een andere kleur en laat deze laag goed drogen. Neem er liever een hele dag voor. Gebruik eventueel een tweede laag als de dekking niet goed genoeg is na één laag.


Stap 4. Maak een horizontaal en verticaal lijntje met behulp van één van je nagel penselen (ik gebruik voor rechte lijnen altijd een penseel met een lange dunne kwast) of met je nail art striper. Hiervoor heb ik dus de kleur goud gebruikt.

Let Op! Het verticale lijntje heb ik op mijn nagels aan mijn linkerhand meer naar de linkerkant van mijn nagels gemaakt en het verticale lijntje op mijn nagels aan mijn rechterhand heb ik meer naar de rechterkant gemaakt. Het horizontale lijntje zit een beetje onder de hoogte van een french manicure.

Stap 5. Laat je nagels goed drogen voordat je de top coat aanbrengt voor een beschermende dekking. Laat ook deze goed drogen voordat je iets met je handen gaat doen. 

Dat waren de stappen. Wat vinden jullie van deze nail art?

Zie hieronder nog wat meer inspiratie van nail arts die ik al eerder gemaakt heb voor de feestdagen:



Reacties

  1. Wat een leuk idee! Zelf hou ik niet zo van nagellakken, maar mijn zus probeert nog steeds allerlei kerst tutorials voor op haar nagels uit, deze zal ik snel aan haar doorgeven!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk om te horen dat je deze nail art doorgeeft aan je zus en dat je reageert! Als ze een leuk idee heeft of deze nail art ook gedaan heeft kan ze als ze wil wel een foto sturen naar xlucindaaa@gmail.com

      Verwijderen

Een reactie plaatsen

Populaire berichten