Films die je gezien moet hebben #1


Ik heb de afgelopen tijd een aantal films gezien die je echt moet zien! Omdat ik van veel genres hou zal er zeker iets tussen zitten wat je aanspreekt. Ik zal zo min mogelijk proberen te verklappen wat er gebeurd. Het zullen voor het grootste gedeelte romantische films zijn met comedy of drama.
Vroeger keek ik altijd naar de recensies en beoordelingen van films, maar ik merk dat het vaak niet aansluit bij mijn mening. Soms vind ik een film juist wel heel mooi, terwijl hij weinig sterren heeft gekregen. Daarom deel ik graag met jullie welke films ik mooi vond.


 Als ik zin heb om een film te kijken grijp ik vaak sneller naar een romantische film of fantasy film omdat ik daar uiteindelijk zelf een beetje bij weg kan dromen. Misschien herken je het zelf ook wel dat je een scène ziet waarvan het erg leuk zou zijn als het jezelf zou overkomen, haha.

Eigenlijk zijn er maar weinig films waar geen romantiek in te vinden is. Ik denk dan vaak aan thrillers en sommige actiefilms. In veel actiefilms vind je toch wel een soort verhaallijn terug waarbij 'de held' vecht voor zijn liefde, maar er zijn uitzonderingen ;).


Love, Rosie (2014)



Deze film vind ik heel mooi! Het is een film vol verrassende wendingen en was daardoor voor mij ook niet echt voorspelbaar. De laatste tijd als ik films kijk, vind ik veel films altijd voorspelbaar en dat vind ik wel jammer. De humor is echt hilarisch, de romantiek komt ook erg dichtbij de werkelijkheid en er zit ook een hele sterke boodschap verwerkt in de film. In sommige romantische films is de romantiek natuurlijk heerlijk om bij weg te smelten, maar vaak is dat een romantiek die alleen in films mogelijk is.
Ik wil niet teveel vertellen waar de film over gaat, omdat het voor mijn gevoel teveel zal verpesten. 


De film gaat over Rosie en Alex die samen zijn opgegroeid in Dublin. Je ziet Rosie en Alex ook in een sneltrein groter worden tot de laatste periode van hun afstuderen. Vanaf dat moment maak je alles in hun levens bewuster mee. Ze zijn beste vrienden en hebben hun toekomst helemaal samen uitgestippeld: samen willen ze studeren in Amerika. Rosie besluit om niet mee te gaan naar Amerika en houdt dit geheim voor Alex. Wanneer Alex erachter komt, zoekt hij Rosie weer op en hebben ze een hoop te bespreken en uit te leggen.
Uiteindelijk leren ze zichzelf beter kennen en komen ze erachter wat er allemaal echt belangrijk is in hun leven.


If I Stay (2014)


Dit is een romantische film gecombineerd met muziek en drama. Het is een mooie film over een meisje, Mia, met een geweldige droom. Ze is nog volop in ontwikkeling en aan het zoeken naar wie ze is, wat ze leuk vind en er komt een jongen op haar pad. Plotseling krijgt ze een ongeluk en raakt ze in coma. staat ze voor een enorm moeilijke keuze.

Dit soort films raken me altijd, omdat Mia een talent heeft en dat maakt haar uniek voor mijn gevoel. Omdat de film gaat over iemand met een droom kan ik mezelf er goed in spiegelen, alleen is het mij tot nu toe nog niet gelukt mijn dromen waar te maken. In een film lijkt het alles ook altijd een stuk makkelijker, dan het in werkelijkheid is. 


The Best of Me


Ik vind dit ook echt een hele mooie romantische film.
Deze film zit ook vol verrassende wendingen wat het voor mij ook weer leuk maakte om de film te kijken. Ik wil daarom ook weer niet teveel vertellen over de inhoud van de film. Als je de film op internet op zoekt staat eigenlijk ook alles al in een korte samenvatting en dat is wel jammer.

De film gaat over twee volwassen, Amanda en Dawson die op de middelbare school een relatie hebben gekregen. Dawson leeft in een ongelukkige gezinssituatie en uiteindelijk komt er ook een einde aan de relatie, omdat Dawson in de cel belandt en denkt te kiezen voor het geluk van Amanda. Na vele jaren later komen ze elkaar weer tegen door een ongelukkig toeval. Amanda is inmiddels getrouwd, heeft kinderen en is gelukkig voor haar gevoel. Dawson daarentegen heeft nooit meer een relatie gehad, omdat geen enkele vrouw goed genoeg was om te voldoen aan het beeld van Amanda. Uiteindelijk lukt het Dawson om eerlijk te zijn tegen Amanda. Amanda weet dat ze ook gevoelens heeft voor Dawson, maar zit vol woede over wat hij haar heeft aangedaan. Na een tijdje moet ze weer naar huis en daar komt ze zichzelf tegen.

Dispicable Me 1 (2010) & 2 (2013)




Ja.. Wat kan ik over deze films vertellen. Hmm, hilarisch! Je moet het gewoon zien of je nu 3 bent of 80! Tekenfilms zijn sowieso niet alleen voor kinderen vind ik. Op de middelbare school denk je al snel van het is kinderachtig, maar als je ouder wordt kom je erachter dat het stiekem toch best wel leuk is. In iedereen schuilt er nog een kind en dat is uiteindelijk ook wat het leven altijd wat leuker maakt. Ik zou zeggen bel al je vrienden en ga gezellig deze films kijken, wedden dat jullie ze erg leuk vinden?

Als je er dan nog niet genoeg van kunt krijgen, dan kun je op youtube nog heel veel korte filmpjes bekijken die de makers van Dispicable Me ook gemaakt hebben en die zijn ook wel leuk om te bekijken.

Voor Dispicable Me 3 moeten we helaas nog even geduld hebben, die komt namelijk pas uit in 2017. Op internet is wel een trailer te vinden voor de nieuwe film. Ik weet niet of  de trailer echt gebaseerd is op Dispicable me 3, maar het blijft leuk:



Beyond the Lights (2014)

Toen ik de foto zag van de film dacht ik dat het een romantische film was, maar de romantiek komt pas later in de film. Eerst maak je kennis met de wereld van Noni als klein kind en haar passie voor zingen. Al snel kom je tot de conclusie dat ze uiteindelijk haar droom behaalt op zeer jonge leeftijd, maar te maken krijgt met de druk van haar moeder, haar platenmaatschappij en datgene wat de wereld van haar wil en verwacht. Niks dus waar ze eigenlijk echt vrolijk van wordt. Na het winnen van haar eerste award besluit ze om zelfmoord te plegen. De bewaker die op dat moment zijn dienst draait weet haar ziel aan te spreken en haar te redden van de dood. Vanaf dat moment wordt alles anders.

Ik vond het een typisch en mooi voorbeeld voor kinderen en tieners die doorbreken en zo geen privacy meer hebben en niet normaal kunnen opgroeien. In deze film zie je ook het gepush terug van ouders die willen dat hun kind beroemd worden en maar gewoon alles moeten doen wat er van ze verwacht wordt, zonder zich af te vragen of hun kind wel echt gelukkig is zo.
Of het feit dat een platenmaatschappij even bepaalt dat de cijfers van je verkoop omhoog schieten als je als vrouwelijke ster half naakt over straat loopt en bloot moet gaan in tijdschriften.

Kortom, een film die je moet zien en die je tot andere inzichten brengt!

Ik laat het eventjes bij deze 6 films. Ik vind dit een blogonderwerp die ik erg leuk vind. Er komen zeker nog meer blogs aan met films waarvan ik vind dat je die gezien moet hebben. Dit is dan ook deel 1!

Laat mij eventjes weten wat jullie van deze films vinden!

Reacties

Populaire posts