Nieuwe beauty routine voor vrouwen: het gezicht scheren.


Zie jij jezelf al net als mannen je gezicht scheren? Om eerlijk te zijn vind ik het een vreemd idee, want ze zeggen toch altijd dat je haren dan dikker en donkerder terugkeren? Daarnaast heeft je lichaam niet voor niets haar om zichzelf te beschermen tegen stralingen en viezigheden van buiten.
Niets is minder waar, want beauty experts raden het zelfs aan om dagelijks je gezicht te scheren.
Jullie hebben misschien al wel wat vernomen van deze nieuwe trend of zijn er zelfs al mee begonnen. Ik zag het maandag op RTL Boulevard en ik wilde er toch eventjes wat meer van weten. Toen ik op zoek ging naar meer informatie zag ik dat het begin februari hier en daar al werd vermeld. Maar omdat ik het zelf pas maandag hoorde dacht ik dat er vast wel meer meiden en vrouwen zijn die hier nog niets van gehoord hebben.

Ervaring van een vrouw
Angela Garvin is 46 jaar en is zeer enthousiast: “Het is goedkoop, kost maar seconden en irriteert mijn huid niet, in tegenstelling tot laseren en waxen. De claim dat gezichtshaar dikker en donkerder terugkeert, is een fabel''. 
Angela Garvin is zelfs van mening dat haar huid verbeterd is: “Opmaken gaat gelijkmatiger en gemakkelijker, producten absorberen beter en mijn huid is in geweldige conditie. Het is vloeiender en helderder dan in de jaren hiervoor.”

Anti-Rimpels
"Scheren kan de kans op rimpels verminderen. Het stimuleert namelijk de productie van collageen, waardoor lijntjes en rimpels verminderen en de huid verstevigt", vertelt arts Michael Prager.
Dermatoloog Schultz is het hier volledig mee eens en beweert dat een scheermes hét geheim is achter de strakke mannenhuid: "Je kunt scheren vergelijken met scrubben. Iedere keer als je het mesje over je gezicht haalt, verwijder je dode huidcellen. Aangezien mannen zich wekelijks scheren, ontdoen ze de huid dus telkens van dode huidcellen. Dat is de reden dat de huid van mannen in de 30 en 40 er vaak beter uitziet dan bij vrouwen in diezelfde leeftijd.” 

Gezichtshaar
Volgens huidartsen is het inderdaad een fabeltje dat gezichtshaar donkerder en dikker terugkeert. "Bij het scheren van het gezichtshaar tast je de haarwortel niet aan, waardoor de textuur van het haar dus niet verandert", legt Micheal Prager uit.

Hoe moet jij je dan scheren?
Ik heb eventjes voor jullie opgezocht hoe je dan je gezicht zou moeten scheren:

Gebruik een speciaal scheermesje om de donshaartjes op je gezicht weg te scheren. Een gewone scheermes is te ruw voor het huid van een vrouw. Volgens mij gebruiken ze zelf scheermesjes die je gebruikt voor je wenkbrauwen. In een tutorial heb ik gezien dat een vrouw tegen de richting van de haartjes in scheert met kleine bewegingen. Trek wel eerst je huid strak en druk niet te hard met het mesje op je huid.

Zijn jullie al begonnen aan de nieuwe hype of zijn jullie van plan om een nieuwe beauty handeling toe te voegen aan jullie dagelijkse routine? 

Reacties

Populaire posts