Make-uploos & nieuwe levensstijl🍆🌴🌸🐶


Ik heb het eerder gehad over een andere levensstijl en in de volgende video ga ik jullie daar meer over vertellen en uitleggen. Het is best een grote stap voor mij om dit allemaal te delen. Ik heb eerder altijd tegen mezelf gezegd dat ik nooit, maar dan ook nooit over eten zou bloggen. En nu ga ik het toch doen.😂

Aan mijn presentatie mag ik nog flink werken. Ik zat af en toe te denken aan een geluidseffect om het even wat leuker te maken, maar het is gewoon een goede les voor mij om wat losser en meer dynamischer te praten.
Ik hoop dat ik jullie wel een beetje inzicht kan geven op mijn nieuwe levensstijl. 


Als veganist is het trouwens wel handig om echt een goede blender te gebruiken. Zelf gebruik ik de Optimum 9200A van Froothie. Ik ga hier nog een review over maken. De blender is echt snel en kan alles verwerken. Ook (bananen)ijs! yum! 
Bevroren banaan met spinazie (tip: met kaneel!)

De blender die ik eerder gebruikte is gesneuveld, omdat hij het niet aan kon. De blender van Optimum heeft er een hele handige staaf bij waarmee je de ingrediënten naar beneden kan drukken zonder dat er iets tussen de mesjes komt. 

Wat ik nog wel vergeten ben te vertellen is dat deze levensstijl gewoon enorm puur is. Ik had altijd problemen met mijn darmen door mijn ondergewicht, maar dankzij deze levensstijl gaat dat ook weer goed. Je lichaam moet zich alleen wel echt aanpassen aan de nieuwe levensstijl, dat betekent dat je maag moet wennen aan grote hoeveelheden fruit en groente en alle foute middelen moeten uit je lichaam. Volgens Freelee the Bananagirl kan dat wel een half jaar duren.

Verder is alles zo vers mogelijk en onbewerkt. Ik gebruik geen olie, want dat heb je niet nodig. Voor groente kun je prima wat water gebruiken en de zoete aardappel doe ik altijd in mijn combimagnetron (200 graden, 20 minuten). 

Het belangrijkste is gewoon dat je deze levensstijl doet omdat je er gelukkig wordt. Niet vanuit het oogpunt dat fruit en groente het enige gezonde is en dat je van jezelf niks anders mag. Het gaat om goed voor jezelf zorgen, jezelf goed en voldoende voeden en het allerbelangrijkste: je moet je happy voelen! En dat voel ik mij met deze levensstijl.

Een handige hulpmiddel om voldoende calorieën binnen te krijgen is Cronometer In groente en fruit zitten minder calorieën en daarom eet je snel te weinig. Door dit bij te houden via een handige website (of app, maar die is betaald) zorg ik ervoor dat ik elke dag voldoende eet. Zelf plan ik een dag van tevoren in wat ik de volgende dag allemaal ga eten. Met boodschappen halen hou ik al wel rekening met wat ik in die week 's avonds ga eten. 

Veganisme houdt natuurlijk niet alleen in dat je geen dierlijke producten eet of producten afkomstig van dieren. Maar veganisten dragen ook geen bont, leer of andere producten die gemaakt worden van dieren. 
Make-up koop ik ook altijd dierproefvrij :D. Dit kan bijvoorbeeld bij de HEMA.
Het veganisme is GEEN dieet! Je moet bereid zijn je levensstijl om te gooien en het te zien als levensstijl. 

Nog één vraagje: zouden jullie mij willen volgen via Bloglovin? Daar zou ik enorm mee geholpen zijn! 

Reacties

Populaire berichten