Review Dove Goodness³ Bodylotion

    Ik vind het altijd super lekker om me lekker in te smeren met body lotion na het douchen, maar niet alle body lotions zijn fijn of ruiken lekker. Deze body lotion had ik nog nooit eerder gehad, maar ik ben er echt meteen verliefd op geworden!
    De body lotion waar ik het over heb is de Derma Spa Goodness³ van Dove. Ik had me aangemeld voor een testpanel voor dit product en ik ben uiteindelijk uitgekozen om het product te mogen testen. De body lotion is gemaakt voor vrouwen met een droge huid, maar het is natuurlijk niet verboden om de body lotion te gebruiken als je geen droge huid hebt. 

    Eerst eventjes de claims van Dove. Achterop de tube staat de volgende tekst:
    ''Transformeer jouw droge huid met deze snel absorberende lotion op 3 manieren: voor een egale, stralende huid die fluweelzacht aanvoelt.''

    Kenmerken & Voordelen volgens Dove:
    Verrijkt met Cell-Moisturisers™, essentiële hydraterende bestanddelen,    verkregen uit olie van natuurlijke zaden.
    Gecombineerd met omega olie, voor een heerlijk spa gevoel.
    Het resultaat? Rijke hydratatie tot diep in de kern van de huidcellen* voor een stralende, egale en fluweelzachte huid – een drievoudige traktatie voor de droge huid.
    Heerlijke geuren, met romige vanille, sappige kokos en muskus, gecombineerd met noten van citrus, gember en appel en een verfijnd boeket van fresia en frangipani.
    Trekt snel in.
    Geschikt voor de gevoelige huid.

    De claims zijn naar mijn ervaring niet overdreven of gelogen. De bodylotion trekt snel in, smeert ontzettend makkelijk, voelt zacht aan en voelt ook niet ijskoud aan op je huid. Ik heb namelijk een hekel aan bodylotions die ontzettend koud aanvoelen op mijn huid in deze koude periodes. 
Wat betreft het spa-gevoel, kan ik het niet helemaal goed beoordelen, want ik ga nooit naar een spa toe. Maar omdat de lotion ontzettend lekker ruikt en makkelijk smeert, vindt ik het erg fijn om deze bodylotion te gebruiken.
De bodylotion is inderdaad geschikt voor mensen met een gevoelige en droge huid en dat maakt de bodylotion geschikt voor veel vrouwen die behoefte hebben aan een goede lotion.
    Ingrediënten:
    Aqua, Glycerin, Dimethicone, Isopropyl Myristate, Hydroxystearic Acid, Sodium Hydroxypropyl Starch Phosphate, Petrolatum, Arachidic Acid, Caprylyl Glycol, Cetearyl Alcohol, Cetearyl Glucoside, Citrus Aurantifolia Peel Powder, Citrus Limon Peel Powder, Dimethicone Crosspolymer, Disodium EDTA, Glucose, Glyceryl Hydroxystearate, Hippophae Rhamnoides Oil, Palmitic Acid, Parfum, Phenoxyethanol, Sodium Hydroxide, Stearic Acid,Tapioca Starch, Alpha-Isomethyl Ionone, Benzyl Alcohol, Benzyl Salicylate, Butylphenyl Methylpropional, Citral, Citronellol, Coumarin, Geraniol, Hexyl Cinnamal, Limonene, Linalool, CI 77891
 (ook wel Titanium(IV)oxide, een niet giftig, goed dekkend pigment)

    Het belangrijkste aan deze bodylotion en sowieso de Goodness3-lijn van Dove zijn de Cell-Moisturisers-technologie™ en de (omega) oliën die in de producten verwerkt zijn. De Oliën die verwerkt zijn in de bodylotion bevatten onverzadigde omega-9-, omega-7-, omega-6- en omega-3-vetzuren. Deze vetzuren zijn erg belangrijk omdat ze ervoor zorgen dat de droge huid gevoed wordt door de te hydrateren en de zuren herstellen die oliebalans van de huid.


    De geur:
    De geur kan ik niet in één abstract woord benoemen. Het ruikt gewoon ontzettend lekker. Het is een combinatie van een zoete, zachte geur en ook wel een beetje tropisch. De ingrediënten voor de geur hebben jullie misschien al zien staan bij de voordelen en kenmerken: romige vanille, sappige kokos en muskus, gecombineerd met noten van citrus, gember en appel en een verfijnd boeket van fresia en frangipani.



De Goodness³ -lijn bestaat uit:
Goodness³ Body Lotion
Goodness³ Body Oil
Goodness³ Body Cream
Goodness³ Hand Cream

En is een onderdeel van de DermaSpa collectie die bestaat uit de Goodness³ -lijn, Uplifted+-lijn en de Summer Revived-lijn.
    

















    De Body lotion bevat 200 ml en is bij de kruidvat te koop voor €6,99. Als je de producten deze week koopt, kun je profiteren van de actie 3 + 2 gratis op verschillende merken, waaronder producten van Dove.


Reacties

Populaire posts