Kruidvat en Dr. van der Hoog producten #1 - Refreshing Raspberry

Ik ben de laatste tijd enorm fan van Kruidvat producten. De belangrijkste reden is omdat de producten niet op dieren zijn getest. Daarnaast werken ze vaak wel goed en ze zijn betaalbaarder dan dezelfde producten van andere merken. Een tijdje terug heb ik veel producten gekocht en die ga ik de komende weken uittesten en reviewen. Ik heb naast Kruidvat producten ook maskers van Dr. van der Hoog gekocht.

Ik had altijd een soort weerzin gehad tegen huismerk producten omdat ik altijd het gevoel heb dat die slechter werken dan normale producten. Voor sommige producten geldt dat ook zeker, maar mijn ervaring met producten van de Kruidvat zijn vaker positief dan negatief.
De producten die ik gekocht heb
Kruidvat: 
Reinigende neusstrips
Kruidvat Skin Science Reinigingssysteem
Kruidvat Skin Science Deep Cleansing Cream
Kruidvat Skin Science Gentle Cleansing Oil
Kruidvat Hydro Dagcrème voor de Droge en Gevoelige Huid
Kruidvat Hydro Nachtcrème voor de Droge en Gevoelige Huid

Dr. van der Hoog maskers:
Refreshing Raspberry
Lush Lava
Glamorous Goji Quinoa
Healing Honey

Ik heb in de tussentijd natuurlijk al wat producten gebruikt, maar ik test bijvoorbeeld de crèmes liever wat langer, zodat ik een goed beeld kan krijgen.
Afgelopen week heb ik de Refreshing Raspberry geprobeerd en daar wil ik het nu verder over hebben.
Inhoud 10 ml
Omschrijving op de verpakking:
''Frambozen zijn niet alleen heel lekker, maar ook heel lekker voor je huid! Verwen jezelf daarom eens met een Refreshing Raspberry masker. Dit fruitige frambozenmasker reinigt je huid op milde wijze en verwijdert onzuiverheden en afvalstoffen. Het bevat een extract van frambozen, die een rijke bron zijn van waardevolle vitaminen, mineralen en antioxidanten. Na gebruik van dit crèmemasker voelt je huid weer heerlijk fris en fruitig aan.''

Gebruik:
''Breng een royale laag aan op je gereinigde gezicht en laat je huid rondom de ogen en mond vrij. Nu kun je 10 tot 15 minuten heerlijk ontspannen en genieten. Neem het gezichtsmasker af met lauwwarm water. Verwen jezelf wekelijks met dit luxe masker voor een optimaal resultaat.''

Ingrediënten:
Aqua, Kaolin, Ethylhexyl Stearate, Glycerin, Steareth-2, Steareth-21, Cetearyl Alcohol, Stearic Acid, Simmondsia Chinensis Oil, Hydroxyethylacrylate/Sodium Acryl­oyldimethyl Taurate Copolymer, Rubus Idaeus Extract, Titanium Dioxide (CI 77891), Phenoxyethanol, Panthenol, Ethylhexylglycerin, Mica, Tocopheryl Acetate, Dimethicone, Allantoin, Tocopherol, Carmine (CI 75470), Tetrasodium Glutamate Diacetate, Iron Oxide (CI 77491), Polyisobutene, PEG-7 Trimethylolpropane Coconut Ether, Parfum.

Mijn ervaring
Veel gebruikers klagen bij dit masker over een prikkelend effect op de huid, dus ik hield mijn hart vast toen ik het masker aanbracht. Tot mijn opluchting had ik helemaal nergens last van. De substantie voelde een beetje aan als een verkoelende yoghurtlaag en dat was prettig. Ik heb het masker vervolgens bijna een half uur op mijn gezicht gelaten, omdat het niet echt hard werd. Dat was ik van andere maskers wel gewend.

Na het afspoelen was mijn huid niet echt rood, maar wel lekker zacht. Ik denk zeker dat het een masker is om je huid mee te herstellen, zoals ook aangegeven wordt op de verpakking waar het masker inzit. Om eerlijk te zijn heb ik weinig gemerkt va het diepreinigend effect van het masker.

Ik zal dit masker niet zo snel weer kopen, omdat ik meer verwacht had van het diepreinigend effect. maar dr. van der Hoog heeft veel meer maskers die ik allemaal nog een keer wil uittesten.

Wil je het zelf proberen? Het masker is te koop bij onder andere de Kruidvat, maar ook de Tuinen en op de site van Dr. van der Hoog zelf. Bij de Kruidvat kost het €2,29.

Reacties

Populaire posts