Hydraterend ontbijt: meloen!



Het is ontzettend lekker, hydraterend en makkelijk om klaar te maken. Als je het nog nooit geprobeerd hebt, zou je het een keer moeten proberen. Een fruit ontbijt is altijd verfrissend, maar er is één fruitsoort die daar absoluut bovenuit stijgt. Bovendien hoef je deze fruitsoort niet eens eerst in stukjes te snijden, scheelt een heleboel werk!

Als jullie me volgen op Instagram, waar ik meestal foto's plaats van vegan food, dan hebben jullie kunnen zien dat ik de laatste tijd vaak meloen als ontbijt eet.  En nee, ik doe dat niet omdat het low in calories is, maar omdat het super lekker en verfrissend is. Je kunt daarna ook guilty free medjoul dates eten als snack of waar je maar zin in hebt, omdat het belangrijk is om genoeg calorieën binnen te krijgen. Dus ook voor jullie: een meloen ontbijt is echt een aanrader, maar zorg dat jij je lichaam voldoende voedt op een dag. Sommigen zullen namelijk wel denken het is low calories, dus dan kan ik dat gaan eten om nog minder calorieën binnen te krijgen. Maar dat is absoluut NIET gezond. Het is ontzettend belangrijk om je lichaam te voeden met de juiste hoeveelheid voedingsstoffen om optimaal te kunnen werken. Door mijn eetstoornis(verleden) weet ik waar ik over praat.



Meloen kun je het beste als ontbijt eten, omdat het een hoog watergehalte heeft. Hierdoor wordt hij ontzettend snel verteerd. Eet je meloen later op de dag, dan kun je last krijgen van een opgeblazen buik, het fruit kan gaan fermenteren en je kunt problemen krijgen met je spijsvertering (dit geldt niet voor iedereen, maar kijk vooral wat voor jezelf werkt).

Het enige wat je hoeft te doen, is een meloen pakken, doormidden snijden, de pitten verwijderen (behalve als je watermeloen eet) en lepelen! Volgens mij kun je niet sneller een ontbijt klaarmaken, tenzij je de avond van te voren al een ontbijt klaargemaakt hebt.



Mocht je na het eten van een meloen toch nog trek hebben, wacht dan in ieder geval een half uur tot drie kwartier. Vergeet ook niet om water te drinken voor je gaat ontbijten - dit geldt niet alleen voor wanneer meloen gaat eten. 's Ochtends is het namelijk ontzettend belangrijk om water te drinken, omdat je lichaam weer gehydrateerd moet worden. Drink ook gedurende de dag genoeg water en drink niet tijdens het eten & deze link, dit kan ook zorgen voor een opgeblazen gevoel. Dit heb ik heel lang gedaan, maar het beste is om een half uur van te voren te drinken of een uur tot anderhalf uur na het eten.

Ik zou zeggen probeer het eens uit en laat in de comments weten wat jij van een meloen ontbijt vindt en welke meloen jij het lekkerst vindt.
Een combinatie die heel lekker is, is meloen met passiefruit. Ik weet niet in hoeverre dat slecht is voor de vertering, omdat men zegt dat meloen als fruit alleen gegeten moet worden, maar deze combi is echt heaven



Volg me op Bloglovin om op de hoogte te worden gehouden van nieuwe posts.

Reacties

Een reactie plaatsen

Populaire berichten