Healthy havermoutkoekjes | 3 ingrediënten


Twee weken geleden at ik voor het eerst koekjes en wat waren ze lekker! Mijn non-vegan ouders en vriendinnen waren ook heel erg benieuwd. Samen met mijn moeder heb ik dan ook vorige week dezelfde koekjes gebakken en eergisteren heb ik deze koekjes gebakkeb voor mijn vriendinnen. Ze vonden het allemaal heel lekker! En dat met maar drie ingrediënten.


Wat je nodig hebt:
 100 gram havermout
 300 gram rijpe banaan (3 kleine/2,5 grote)
 Kaneel

 Prak de bananen tot het een papje met stukjes is. Prak ze dus niet helemaal fijn. Verwarm ook de oven alvast voor op 200 graden.

 Voeg de geprakte banaan toe aan de havermout, strooi er lekker veel kaneel overheen en meng alles goed door elkaar.

♦ Schep met een eetlepel mix uit de kom en leg deze op de bakplaat. Doe dit net zolang tot het ''deeg'' op is.

♦ Nu kun je de koekjes decoreren met (gedroogd) fruit, noten, chocolade saus, zaden en noem zo maar op. Je kunt er ook voor kiezen om de vulling toe te voegen voor je gaat mixen, maar als iemand een bepaalde topping of vulling niet lust, kun je dat dus heel makkelijk op deze manier oplossen. Vorm de mix daarna een beetje rond als een koekje.

♦ Plaats de bakplaat in de oven en laat de koekjes 20 tot 25 minuten bakken. Mijn combimagnetron is 350 watt en dan zijn ze na 20 minuten al klaar. In de meeste ovens hebben de koekjes wat meer tijd nodig.

♦ Tijd om te eten! Je kunt ze warm eten, dan zijn ze nog een beetje zacht of je kunt ze laten afkoelen en dan worden de koekjes harder. Zacht hebben ze wel meer smaak. 


Like mijn pagina op Facebook en op Bloglovin om op de hoogte gehouden te worden. Op mijn Instagram en Tumblr plaats ik meestal veganfood pictures.

Reacties

Populaire berichten